پيشينه‌ي وب اپليكيشن‌هاي
نوشته شده توسط : عباسی

طراحی اپلیکیشن پباده سازی نرم افزار پيش رونده بسط‌ي وب اپليكيشن‌ها به تازگي رخداد نيفتاده . در واقع از سال ۲۰۰۵ توسعه و گسترش دهندگان عملكرد كردند به جاي بسط‌ي ورقه هاي ثابت به طراحي برگه هاي پويا به کمک ابزار ذيل سرور (PHP يا اين كه ASP .NET) يا سمت كلاينت (مثل Ajax) بپردازند و وبسايت‌ها را به طور كامل ريسپانسيو يا اين كه پاسخگو ایجاد نمايند .

طراحي اپليكيشن

علي رغم سعی‌هاي بي‌شمار اما به هر ترتيب در ابتدا توجه بيشتر مخاطبين معطوف به اپليكيشن‌هاي مستقر بود . نرم افزار‌هاي Native مي‌توانستند دسترسي بهتري به منابع موبايل داشته باشند و اين قضيه در غايت باعث به اين ميشد كه سرعت اين گونه نرم افزار‌ها بيشتر باشد، به همين ادله يوزرها دقت بيشتري به اپلیکیشن‌هاي بومي داشتند .

اما با گذشت دوران زماني و با بهينه‌سازي‌هاي انجام یافته روي ابزار‌هايي مثل HTML5، CSS3 و جاوا اسكريپت و همينطور قدرتمند‌تر شدن مرورگر‌ها و ورود پردازنده‌هايي مانند A10 اپل و اسنپدراگون 820 اپليكيشن‌هاي هيبريدي پيروز شدند در بعضا از زمينه‌ها عملكردي به مراتب بهتر از اپلیکیشن‌هاي ساكن داشته باشند .

در سال ۲۰۱۵ «فرانس بريمن» و يكي از مهندسين ارشد مرورگر گوگل كروم «الكس راسل» براي او‌لين توشه از واژه‌ي Progressive Web Apps استفاده كردند . آنان قصد داشتند اپليكيشني را تعريف كنند كه مي توانند از ويژگي‌هاي تازه تكنولوژي مدرن مرورگر‌ها به كار گيري كنند و همانند يك اپليكيشن كاربرد‌هاي خود را در اختيار كاربران قرار دهند .

ضروري به ذكر مي‌باشد كه اپليكيشن‌هاي هيبريدي تفاوت قابل توجهي با PWA ها دارا‌هستند . نرم افزار‌هاي هيبريدي در واقع وب اپليكيشن‌هايي مي باشند كه به وسيله گسترش دهندگان صرفا يك توشه پباده سازي و برنامه نويسي مي گردند . عموما براي اين فعاليت از ابزار‌ها و فريمورك‌هاي جاوا اسكريپت يا پايتون به كار گيري مي‌شود . دسترسي به اين سیرتکامل نرم افزار‌ها از روش دکان‌هاي اينترنتي نظير Appstore و گوگل پلي حادثه خواهد زمين خورد .

اين در حالي مي باشد كه اپلیکیشن‌هاي پيش رونده را به راحتي و با به کار گیری از يك URL مي‌قدرت در اختيار داشت . از طرفي نرم افزار‌هاي پيش رونده بعد از اين‌كه يك بار به وسيله شما مشاهده شوند، سوای نياز به وب مجددا نمايش داده خواهند شد .





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: